כל מה שצריך לדעת על ברונכיטיס

מה זה בכלל?

ברונכיטיס היא דלקת של צינורות הסימפונות. זה יכול להיגרם על ידי וירוס, חיידקים או חומרים מגרים אחרים. ישנם סוגים שונים של ברונכיטיס, כגון ברונכיטיס חריפה וכרונית.

ברונכיטיס חריפה נגרמת על ידי זיהום בדרכי הנשימה כגון הצטננות או שפעת הנמשכת פחות משלושה שבועות. ברונכיטיס כרונית היא כאשר למישהו יש תסמינים לפחות שלושה חודשים בכל שנה במשך שנתיים רצופות.

התסמינים של ברונכיטיס חריפה וכרונית כאחד כוללים שיעול ריר, תחושת קוצר נשימה, צפצופים, חום והזעות לילה.

המילה ברונכיטיס נגזרת מהמילים היווניות "ברונכוס" שמשמעותן "קנה הנשימה" ו"יטיס" שמשמעותה "דלקת".

ברונכיטיס היא דלקת של רירית הסמפונות, שהם דרכי הנשימה המתחברות לריאות שלך. כאשר יש לך ברונכיטיס, דרכי הנשימה שלך מתעצבנות ומייצרות ריר עודף. זה מוביל לשיעול וקשיי נשימה. התסמינים של ברונכיטיס כוללים חום, צמרמורות, שיעול יבש, כאבים או אי נוחות בחזה, צפצופים או קוצר נשימה.

ברונכיטיס נגרמת על ידי מגוון של וירוסים וחיידקים כולל שפעת A (שפעת), וירוס סינציטאלי נשימתי (RSV), אדנוווירוס, וירוס פאראאינפלואנזה (PIV), Mycopl

ריאות

תסמינים של ברונכיטיס

התסמינים של ברונכיטיס הם שיעול, חום וקשיי נשימה. שיעול ליחה וצפצופים הם גם תסמינים שכיחים של ברונכיטיס. הטיפול העיקרי בברונכיטיס הוא אנטיביוטיקה ברוב המקרים, אך ישנם טיפולים נוספים שיכולים לסייע גם בתסמינים.

ברונכיטיס היא דלקת נשימתית שכיחה מאוד הפוגעת במיליוני אנשים מדי שנה, במיוחד בחודשי החורף שבהם הצטננות ונגיפי שפעת שכיחים יותר. התסמינים כוללים שיעול ליחה, חום וקשיי נשימה.

ברונכיטיס היא זיהום בדרכי הנשימה הנגרם על ידי דלקת של הסמפונות. זה יכול להיות אקוטי או כרוני ויכול להיגרם על ידי זיהום חיידקי, ויראלי או פטרייתי.

הסימפטומים של ברונכיטיס הם קשיי נשימה, כאבים בחזה, חום, שיעול של כיח בעל גוון דם וצפצופים. ברונכיטיס חריפה נמשכת פחות משלושה שבועות ואילו ברונכיטיס כרונית נמשכת יותר משלושה שבועות.

טיפול ברונכיטיס

ישנם שני סוגים של סימפונות: גדולים וקטנים. הסמפונות הגדולות מסתעפות לקטנות יותר, אשר מובילות בסופו של דבר אל המכתשיות, שם מוחלף חמצן בפחמן דו חמצני.

הסיבה השכיחה ביותר לברונכיטיס היא זיהום ויראלי. זה יכול להיגרם גם על ידי חיידקים או חומרים מגרים בשאיפה כגון עשן או אבק.

טיפול ברונכיטיס כולל בדרך כלל אנטיביוטיקה ותרופות נגד שיעול כדי להקל על התסמינים.

ברונכיטיס היא דלקת ריאות שיכולה להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים או פטריות. זהו מצב שכיח שניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה ותרופות אחרות.

ישנם שני סוגים של ברונכיטיס: חריפה וכרונית. ברונכיטיס חריפה נמשכת שלושה שבועות או פחות, בעוד ברונכיטיס כרונית נמשכת יותר משלושה שבועות. ברונכיטיס חריפה נגרמת בדרך כלל מאותם חיידקים הגורמים להצטננות. ברונכיטיס כרונית יכולה להיגרם מעישון או חשיפה לעישון פסיבי, זיהום אוויר, אבק או אדים בעבודה או בבית, אדים כימיים של צבעים וממיסים, וכמה מתכות כבדות כגון עופרת.

התסמינים של ברונכיטיס חריפה הם שיעול ריר (ליחה), חום (בדרך כלל בדרגה נמוכה)

סיבוכים של ברונכיטיס

הסיבוכים של ברונכיטיס כוללים:

– כשל נשימתי

– בצקת ריאות חריפה

– אי ספיקת נשימה

– תסחיף ריאתי

מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) היא מצב ריאות כרוני המקשה על הנשימה. זה יכול להיגרם מעישון או דברים אחרים כמו זיהום אוויר, גנטיקה או חשיפה ארוכת טווח לאבק או חומרים מזיקים אחרים באוויר. התסמינים כוללים קוצר נשימה, צפצופים, שיעול ליחה עמוק בתוך הריאות וכאבים בחזה.

דלקת ריאות היא זיהום באחת הריאות או בשתיהן הגורם להן להתמלא בנוזל ומוגלה. זה נגרם בדרך כלל על ידי חיידקים או וירוסים שחודרים לריאות שלך דרך שלך