ציוד מיגון לאופניים שכל אחד צריך

מה זה מיגון אופניים?

ציוד מיגון לאופניים הוא סוג של ציוד בטיחות המשמש את הרוכב להגנה מפני פציעה. ישנם סוגים שונים של ציוד הגנה לאופניים, כגון קסדות, כפפות אופניים, מגני ברכיים, מגני מרפקים וכדומה.

קסדות אופניים הן אחד מציוד ההגנה החשוב ביותר לאופניים. הם מגנים על הראש, הפנים והצוואר שלך מפציעות במקרה של התרסקות.

כפפות אופניים מרככות את האזור שבא במגע עם הכידון ומונעות יבלות. הכפפות הן בעצם מעין ממשק בינך לבין האופניים ויש להן השפעה על נוחות הרכיבה. רפידות ברכיים מספקות הגנה נוספת לברכיים למקרה שתיפלו עליהן בטעות בזמן רכיבה על אופניים.

10 דברים שחשוב לדעת לפני קניית כפפות

1. ריפוד – נועד כדי להקל עלינו בנקודת המגע עם הכידון, במיוחד בכריות כף היד התחתונות (מתחת לאגודל) שם הלחץ הוא הגדול ביותר. הריפוד לא צריך להיות עבה מאוד, אולם הוא צריך להיות אפקטיבי וגמיש.

2. אחיזה – הכפפה אמורה לשפר את האחיזה שלנו בידיות או בסרט הכידון, ובכך לשפר את הבטיחות שלנו ברכיבה. החלקת היד אמורה להימנע גם בתנאים רטובים, ואלה יכולים להתקיים כתוצאה מזיעה, מגשם או מרטיבות חיצונית.

3. פידבק – פידבק הוא עניין קריטי, במיוחד ברכיבת אקסטרים, אבל גם עבור כל רוכב בסינגלים ובכביש. פידבק הוא מדת הרגישות והדיוק בתחושת הרכיבה שעוברת מהאופניים שלכם אליכם. כפפות אופניים צריכות להיות הכי הדוקות שאפשר – ובלבד שלא ייצרו נקודות לחץ כואבות גם ברכיבות הדוקות.

 4גזרה מעולה – הכפפה חייבת להיות צמודה מאוד, אולם ללא שום נקודות לחץ לא נעימות. הסכנה בנושא הגזרה, היא לגלות שהכפפות מייצרות נקודת לחץ ממוקדת שיכולה להכאיב ברכיבה ארוכה. הבעיה הטיפוסית הזו מתרחשת בד"כ באזור העור העדין בין שתי אצבעות היד. אם נתקלתם בתופעה הזו, נתקלתם בכפפה שאפשר לזרוק לפח.

 

כפפות אופניים

5. כיסים לסיוע להורדת הכפפה  היום כמעט כל הכפפות מגיעות עם אותם כובע וכיסי משיכה לאצבעות שמסייעים להוריד את הכפפות. יש עדיין כפפות לאופניים שמחייבות למשוך אותן בשלבים מעצבנים מהיד.

 

 6. קלות בלבישת הכפפה – פחות נפוצה היא העזרה גם מהכיוון השני: כשלובשים כפפות אופניים צריך למשוך אותן אחרי שהכנסנו את האצבעות למקומן. חלק מהכפפות מגיעות עם לשונית באזור שורש כף היד, שמקלה על התפיסה והמשיכה הזו.

 

7. אוורור – טריוויאלי. כפפת אופניים לרכיבה  בכביש בישראל, צריכה להיות סופר מאווררת ולא מעיקה.

 

 8. משטח ניגוב – זו פיסת הבד רך, בחלק העליון של כף היד, שמחליפה את הטישיו ברכיבה –  רצוי שתהיה נעימה ומפנקת.

 

9. עמידות – כפפות אופניים זהו מוצר מתכלה ויש להחליפן כל תקופה, בגלל החיכוך המתמיד, ההורדה והלבישה בכל רכיבה, והצורך בקלילות,  אוורור ומינימליזם.

 

10. חימום – גם זה די טריוויאלי, אבל רק בחורף. כפפות אמורות לחמם לנו את האצבעות ולאפשר רכיבה בתנאים קרים. מנגד, הן אמורות להיות ניטראליות ולא לחמם כאשר חם בחוץ. מאחר והדרישות האלה סותרות, אנחנו מתייחסים פה בנפרד לכפפות קיץ וכפפות חורף.